Dreptul de autor
Este interzisă reproducerea parțială sau integrală a materialelor publicate pe acest site și a celor cu link de plecare de pe acest site, fără acordul autorilor.
miercuri, 9 mai 2018
MESAJ CĂTRE STUDENȚII ANULUI II - IS:
Rezultatele consemnate la TS I după cea de a treia programare, cele mai slabe de când există specializarea Automatică la UPT, m-au făcut să sintetizez observațiile critice notate pe lucrările de examen în timpul corectării lor. Le enumăr mai jos cu convingerea că aspectele trebuie conștientizate, că pot fi îndreptate individual în interes propriu și cu încrederea că studenții anului II IS doresc să obțină o diplomă compatibilă prin cunoștințele și competemțele dobândite cu diplome acordate de universități de nivel înalt.
Observații critice:
1. Exercițiu de concentrare insuficient în procesul de învățare, în demersul de înțelegere a enunțului subiectelor de examen, în redactarea răspunsului;
2. Exercițiu extrem de redus în demersul de rezolvare și finalizare a unei probleme ca urmare a obișnuinței de „a învăța probleme” și nu de „a le gândi”; în aceste condiții au fost pierdute legătura dintre teorie și aplicații (aplicațiile fiind privite tot ca teorie) și valența aplicativă a teoriei;
3. Neparcurgerea exemplelor din curs sau parcurgerea lor fără a le înțelege;
4. Disponibilitate exagerată pentru „a reproduce”, ceea ce conduce la blocaj atunci când se cere interpretarea unui text și nu reproducerea lui;
5. Exercițiu redus de comunicare în scris demonstrat prin organizarea nepotrivită a ideilor și adeseori prin exprimări agramate;
6. Lejeritate în a formula „răspunsuri pe bază de impresie” despre lucruri neînțelese și nestăpânite, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la responsabilitatea în comunicare;
7. Lipsă de rigoare în învățarea matematicii în cursul timpului soldată cu: neînțelegerea modului de operare cu transformata Laplace (probabil și cu transformata z); neînțelegerea regulilor de trecere din domeniul timp în domeniul operațional și invers; amestecarea în aceeași egalitate a funcțiilor de timp cu imaginile operaționale.
8. Lipsa exercițiului de a conștientiza neînțelegerea unor elemente fundamentale și de a recurge la consultații pentru lămurirea lor.
Astfel, nu au fost înțelese (pe scară largă): caracteristicile Bode (definire, conținut, notații), funcția de transfer (definiție și a modul de deducere a diferitelor formule pe parcursul lecțiilor); circuitele electrice liniare (ecuațiile de descriere a unui circuit, controlul dimensiunii fizice a termenilor unei egalități, impedanța operațională, legile lui Kirchhoff), diferența dintre sistem și semnal, diferența dintre un semnal în timp discret și un sistem în timp discret , diferite simboluri și folosirea lor potrivit exigențelor tehnice și științifice .
Pentru a corecta această starea de fapte este necesr ca individual să realizați în ce măsură vă este caracteristic un aspect sau altul și contextul în care a apărut:
1. La liceu (Pregătirea liceală precară pentru a urma școala politehnică?);
2. La admiterea în facultate (Admiterea în facultate a fost un proces formal de ierarhizare?)
3. În anul I de facultate (Acumulările au fost reale? Corespund notelor primite?)
De asemenea, cred că un student trebuie să aibă un răspuns la alte două categorii de întrebări:
1. Ce mă interesează: forma sau fondul? Ce pretenții am acum de la mine însumi cu privire la modul în care mă formez pentru viitor? Sunt de felul meu superficial?
M-am obișnuit să fiu superficial?
2. Sunt conștient că aparțin unei universități care are aspirații înalte cu privire la absolvenții ei, care își propune să creeze competențe ce includ și atitudini? Ce atitudini am dobândit până acum în facultate? (atitudini și nu aptitudini)
Prof. dr. ing. Toma-Leonida Dragomir
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu